tirsdag 7. mai 2013

My mother always know best ;-)

Hei!

Mamma har nettopp hatt bursdag, og jeg har pyntet en papmache eske til henne som hun kan ha litt sysaker i. 

Mamma er mye, men blandt annet "sydame" som syr og broderer de lekreste ting. Men nål og tråd har hun liggende overalt. Blandt annet på gulvet, noe jeg smertelig fikk erfare i min bardom ;-) Hun hang opp et skilt på romdøra mi hvor det sto "Jeg, datter av en sydame". Herlig!
 Jeg husker symaskinen på kjøkkenbordet, mønsterpapir fra Burda av diverse kreasjoner, strykefliselin, knapper, glidelås, knappnåler, sakser, store og små biter av nydelige tøystoffer og en vakker byste hun brukte å modelere på. Dette er gode og viktige minner fra min barndom. 

Dette er mitt "skilt" til henne "My mother always know best". Hihihihi :-D 
Da jeg fant disse mønsterarket fra Kaiser Craft bare viste jeg at jeg måtte ha det, og jeg viste nøyaktig hva jeg skulle bruke det til. Denne papirserien heter Needle and thread og til dette prosjektet har jeg brukt "Embroidery", "Seam" og "Knit"
-------

Hi everyone!

I've made this box for my mother. She loves to sew, and I thought it would be nice to have a box for here needles and threads ;-)
I found this gorgeous paper from Kaiser Craft. This series is called Needle and Thread. Perfect isn't it?






Jeg grunnet papmacheboksen med gesso før jeg begynte å skjære til papiret. Litt knot å lime papiret på grunn av at hankene er festet til eska på forhånd. Men med tålmodighet, skalpell og nøye måling med linjal gikk det bra til slutt ;-) Dekorasjonen på toppen av eska er laget av biter fra mønsterarkene, en blomst fra Papirdesign og to pyntenåler. Enkelt og greit.
-----

I used gesso at the papermache box before i started gluing the paper on it. I struggled a bit because the handle is attachet to the box. But I made it by being patient, using a scalpel and taking correct measurements ;-) 


Materialene til boksen har jeg kjøpt på TreL

Håper mamma blir glad :-)
Ønsker dere alle en flott kveld!

Have a nice day!

Stor klem fra Cathrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)