lørdag 5. mars 2016

Vintagekort og tutorial på elding av papir med Distress Ink.

Hei!

I dag tenkte jeg å vise dere et vintagekort jeg har laget for Ett Trykk. Bakgrunnen er lagd på mønsterpapir fra Prima, og eldet med Distress Ink. 





Tutorial på framgangsmåten jeg har brukt:


Du trenger et mønsterark, refill og en sprayflaske med vann. Du kan bruke stempelputen rett på underlaget, men da må du spraye med vann ETTERPÅ. Effekten blir nok heller ikke like markant. 


Spray med vann på underlaget ditt.


Drypp noen dråper Distress Ink på vannet. Jeg liker Walnut stain best, men her er det smak og behag.


Krøll mønsterarket sammen, fold ut og legg det oppi blandingen. 


Gni litt rundt, og sjekk med jevne mellomrom slik at du oppnår den effekten du er ute etter.


Tørk med varmluftspistol. Om du ikke har det kan du selvsagt la det lufttørke. Det har ikke jeg tålmodighet til ;-)


Tilslutt rufser jeg kantene og sverter med Distress Ink på kantene. Så er det bare å slå seg løs og lage kort med det "nye" arket ditt.

Enkelt og greit!

Håper dere lot dere inspirere :-)

Stor kreativ klem fra Cathrine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)