fredag 4. mars 2016

Foldekort #DT Papirdesign

Heisann!

I dag har jeg laget er foldekort av de nye  arkene fra Papirdesign som heter Muligheter. Denne serien er sansynligvis en av mine største favoritter fra Papirdesign så langt. Jeg mener, alle papirene er perfekte på hver sin måte. Noen er kule, andre romantiske og søte. Serien har ark med duse farger, farvesterke farger og også ark med naturlig mønster fra treverk. 
Som vanlig er det bare å mikse og matche ark om en annen, så derfor fikk jeg lyst til å lage et kort hvor jeg fikk brukt mest mulig ark innenfor en fargepalett som jeg liker godt; brunt og turkis. Det blir endel bilder også fordi kortet er ganske "stort" selv om det bare måler 6 x 4 1/4 inch sammenbrettet.


Kortet er bygd opp lag på lag, og med lommer hvor jeg har plassert et par tags inni. 






Her har jeg laget en liten hemmelig lomme hvor man kan skrive små beskjeder, eller lime inn smp bilder.  Denne kan åpnes og lukkes ved hjelp av splittbinders og anker.



Jeg har lagd en likens lomme her med samme åpne/lukke mekanisme. I tillegg har jeg brukt en av de kule nye diesene til Papirdesign; Gratulerer med dagen.


Tagene må ha plass inni lommene på kortet, så de er pyntet flatest mulig, men alikevel lag på lag.


Tagene har rikelig plass til å skrive bursdagshilsen på. 

Om noen uker er det min tur å ha tutorial for dere her på Papirdesignbloggen, og da tenkte jeg å vise dere hvordan jeg lagde dette kortet. Så følg med ;-)

Håper dere lot dere inspirere :-)

Stor klem fra Cathrine.



Materialliste:

PD 16144 Muligheter/ I dine sko.
PD 16145 Muligheter/ Tro på deg selv.
PD 16147  Muligheter/ Naturligvis.
PD 16149  Muligheter/ Murstein.
PD 15118 Mann er mann/ Uteboden.
PD 14921 Stempel - Når du blir gammel.
PD 13778  Stempel - Lin og mur.
PD 14920  Stempel - Kuleste gutten.
PD 13813  Stempel - Kul.
PD 14923  Stempel - Du er flott.
PD 15131 Dies - Gratulerer.
PD 15045 Klistremerker - Moroklumpen.
PD 15050 Klistremerker - Idyllisk.
PD 15046 Klistremerker - Perfekt.
PD 14941 Klistremerker - Bursdag.
PD 632 Chipboardstjerner - Brun.
PD  865 Dotter - Rød, hvit og brun pakke.






8 kommentarer:

  1. Knalltøft kort du har laget! :)
    Gleder meg til du kommer med tutorialen ;)

    SvarSlett
  2. Dette var bare såååååå lekkert! <3

    SvarSlett
  3. Kjempe flott og eg gleder meg til tutorialen kommer!!!!

    SvarSlett
  4. Kjempe flott og eg gleder meg til tutorialen kommer!!!!

    SvarSlett
  5. Lekkert kort og fine vårlige farger :-) - lurer jammen på om dette fikk inspirasjonen min til å blomstre litt igjen - har vært "tørrlangt" siden juni fjor - klarer ikke finne kortlysta. Gleder meg til du legger ut tutorialen på dette kortet - da tror (håper) jeg at lysta er igang igjen.

    SvarSlett
  6. Awww dette var jo rett og slett lekkert. Gleda meg til du kjem med tutorial på dette foldekortet :)

    SvarSlett
  7. Awww dette var jo rett og slett lekkert. Gleda meg til du kjem med tutorial på dette foldekortet :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)