fredag 6. mars 2015

Konfirmasjon!

Heisann!

Snart går vi inn i den store konfirmasjonstiden, så i dag tenkte jeg å gi dere noen ideer. Jeg har laget et innbydelseskort, et bordkort og et til konfirmanten kort. Alle er enkle og helt overkommelig med tanke på at det skal lages noen stykker av hver ;-)
Om det blir mye arbeid å punche kantene på panelene kan man godt la arkene bare være rett kuttet. Det blir helt sikkert like fint, og ikke minst tidsbesparende :-)


Dette er et enkelt konfirmasjonskort med en liten tag stukken innimellom panelene.



Invitasjonskortet har jeg gjort svært enkelt, og holdt i samme stil som konfirmasjonskortet over.



Disse bordkortene er enkle både å lage og å skjære til.



Materialliste:

PD 15994 Klok og talentfull
PD 15995 Sprudlende og snill
PD 15997 Du er invitert
PD 14927 Velkommen til konfirmasjon (Stempel)
PD 14964 Nesten mann ( Stempel)
PD 14959 Til Han ( Stempel)
Sorte alfabetstickers
Dotter, gul, lilla, sort
Chipboard stjerner, Drøm

Ønsker dere ei flott helg!

Kreativ klem fra Cathrine.

torsdag 5. mars 2015

Gratulasjonskort til "Ett Trykk"

Hei!

Som dere kanskje vet har scrappemagasinet "Ett Trykk" 10 års jubileum, og i den anledning har jeg laget et gratulasjonskort som ble publisert i jubileumsnummeret.
Jeg har brukt mønsterpapir fra Pion og blomster fra Prima og Wild Orcid Craft. Rammen på kortet er fra Kort & Godt, og det søte stemplet er fra Papirdesign.



Som dere ser har jeg igjen massevis av lag på kortet. Jeg elsker å bygge kortene mine opp med papir og blonder!


Håper dere har fått litt inspirasjon i dag :-)
Tusen takk for at dere kommer på besøk!

Stor kreativ klem fra Cathrine.

lørdag 28. februar 2015

Hurra!!!

Hei alle sammen!

Hurra!!!
Jeg er så stolt over å få fortsette å være på designteamet til Papirdesign, og gleder meg til å få kost meg sammen med et fantastisk designteam! Besøk Papirdesign for å se hvilke fantastiske damer som er i teamet!




Viser dere en ny gavepose jeg har laget i samme slengen med Papirdesigns herlige scrappeprodukter.

Produkter:

Mønsterark:
PD Farsdag
PD 126701 Dongeri
Stempel:
PD 13788 Stempel- Bakgrunner
PD 13771 Stempel- Piler
Chipboards: "Drøm" og "Grunge"
PD 14941 Klistremerker- Bursdag
Røde Bokstavklistremerker
Dotter; rød, gul, blå, brun, hvit og grå
Bånd fra båndpakke -Kul

Sender alle varme gode klemmer!
Takk for titten :-)

fredag 27. februar 2015

Gaveeske og tag # Dt- TreL

Hei!

I dag skal jeg vise dere en tag og en gaveeske som jeg har laget av mønsterark fra "Ruby Rock it- Arcadia/Repose" og "Ruby Rock It- Arcadia/Liberty"
Jeg er svært begeister for flere av mønsterarkene som kommer fra Ruby Rock It! Synes de leverer utrolig mange lekre kolleksjoner.
Blomstene har jeg laget med Dies fra Spellbinders. Ellers har jeg pyntet med chipboard fra Wycinakabling fra Inkido, og søte hvite sommerfugler i tre. TreL har massevis av lekre bånd og blonder. Både i båndpakker og metervare. Jeg har brukt litt ulike bånd og blonder på mine prosjekter. Ta en titt i nettbutikken for å se nærmere på dette utvalget.




Jeg ønsker dere ei flott kreativ helg videre!
Klem fra Cathrine

lørdag 21. februar 2015

I gode og vonde dager

Hei alle sammen!

Da jeg fikk se de nye arkene til Papirdesign holdt jeg rett og slett på å dåne! De er så lekre!!! Jeg kunne ikke dy meg, og måtte bare lage et bryllupskort. Det er ikke så ofte jeg gjør det, men denne gangen ropte arkene til meg å ba meg om å lage nettopp dette. 
Kortet er bygd opp lag på lag med mønsterark, blonder og tyll.



Jeg brukte et rødt chipboardhjerte som jeg "trakk" med Endelig gift-arket.  Banneret med tekst er fra kanten på samme mønsterark.
Perleswirlen er klippet opp. Resten kan jeg bruke på et annet prosjekt.



Produkter fra Papirdesign

PD 15032 Hell og Lykke- Endelig gift
PD 15028 Hell og Lykke- Blåklokker
Bildeark- Bryllup
Hvit perleswirl
Hvite perler
Blonder fra blå/grønn båndpakke
Hjertechipboard
Hvit kakeserviett
Peoner
Små og mini-roser
Roseknopper
Søte Blomster

Da gjennstår det bare å takke for titten og ønske dere ei riktig god og kreativ helg!

Klem fra Cathrine.

torsdag 19. februar 2015

Tro, Håp og Kjærlighet

Hei alle sammen!
Tenk at ett trykk er 10 år! 10 år med haugevis av inspirasjon. Det er helt fantastisk! Og ikke minst; hva skjedde? Har 10 år virkelig gått? Nekter å tro at jeg har blitt ti år eldre ;-)
Til dette innlegget har jeg valgt å la meg inspirere av blad nr.02 årgang 2009, side 30 om Vintagestilen.
Hva er egentlig vintage? Fant ut at jeg måtte forske litt på dette og fant ut at ordet vintage opprinnelig fra latinsk betyr «vinhøst». Spennende! Den engelske oversettelsen er derimot et uttrykk som kan oversettes som "av fin gammel årgang». 

Det er delte meninger om stilarten innenfor scrapping, dette fordi vintagestilen etterhvert har blitt blandet sammen med den mere romantiske shabby chic stilen. Da er det kanskje først og fremst fargenyansene som skiller disse. Vintage er gjerne preget av brune nyanser, mens shabby chic går over i duse pastellfarger. Begge artene skal midlertidig se «godt brukt» ut ;-) 

Jeg er nok en typisk stilartblander, og har valgt å gjøre det i dette innlegget. Kanskje for å vise hvordan begrepet vintage har forandret seg fra den spede begynnelsen innenfor scrapping, og fram til i dag. Kanskje på samme måte som at bladet "Ett Trykk» har endret seg? Jeg krøller/rufser kantene på kortene mine og sverter stort sett alltid med Distress ink- Walnut stain. Blonder, perler og blomster synes jeg er en selvfølge, men det er min smak. For å forsterke stilen maler jeg ofte blomstene med gesso. Synes effekten blir så lekker. Litt «utvasket» og brukt.

Utfordringen min i Ett Trykk Bloggen er:

«Lag et vintage/shabby-kort, og bruk kortet mitt som skisse».







Tro, håp og kjærlighet.

Cathrine Sandvik, Bodø

Størrelse: 6x6 inch.
Blekk: Arkival Ink- Coffe, Distress Ink- Walnut stain.
Stempler: Stempelglede.
Papir: Pion.
Pynt: Blomster fra Papirdesign og Wild Orcid Craft, diverse blonder og tyll, diverse perler og perlesnor,kakeserviett.
Utstyr: Hjertedies fra Quick Cut, dies fra Prima/ Sizzix, dies fra Spellbinders.
Teknikker: Alle kantene er svertet og har juksesøm. Blomstene er malt med gesso.

Har laget et steg for steg av oppbyggingen til kortet mitt om du får lyst til å lage et enkelt brettekort:

1. Du trenger 1 stk 12"x12" som du deler i to.

Den ene av disse kutter du til 5"x10". Da skal du ha en bit på 5"x10" og en på 6"x12".



2. Kartongen som måler 5"x10" preger du i to, og får et kort som er 5"x5".


3. Kartongen på 6"x12" preger du på 3" og 9". Brett kortet slik at det blir 6"x6".


4. Plasser kortene på denne måten.



 5. Slik skal kortet se ut tilslutt.


Da er det bare å dekorere i vei! 

Lykke til med utfordringen :-)

Sender dere tonnevis av inspirasjonsklemmer!

Vennlig hilsen Cathrine.

søndag 15. februar 2015

Stempelglede har Giveaway!

Hei alle sammen!

I dag skal jeg vise dere et kort laget nesten kun av diverse tøy og blonder. Det var spennende å bruke stoffer og blonder til "mønsterpapir" I tillegg har jeg selvsagt brukt lekre stempel fra Stempelglede, som til min store glede stemplet kjempefint på stoff! Sommerfuglene er stemplet på vellum, embosset og klippet ut. De ble så nydelige!

Stempelglede har en Giveaway gående! Til denne har vi en moodboard som har inspirert meg til å lage dette kortet. 

6a00d8357e8dc569e201b7c74bad12970b-800wi 
Det ligger en lenke lengre ned i dette innlegget med mere informasjon om dette :-)

It's a link at the end of this post with more information :-)

Jeg har brukt "Vintage baby" , "Follow your heart" og "Post Card from Paris" for å lage dette kortet.

D7K_7271

 Jeg har klippet ut noen stempel og poststempel fra "Post Card from Paris".

D7K_7281

 Nærbilde av den embossede sommerfuglen. Her ser dere også swirlene fra "Follow your heart".

D7K_7286

 D7K_7291

Ellers har jeg brukt ramme fra Kort og Godt, perler fra Papirdesign, washi tape fra Panduro,og diverse stoffer og blonder. 

Klikk på lenken nedenfor å les mere om Giweawayen til Stempelglede!


Håper dere lar dere inspirere :-)
Vennlig hilsen Cathrine
Cathrine_Signatur