onsdag 16. mars 2016

Hvordan elde ferdige bilder fra klippeark

Hei!
 I dag tenkte jeg å vise dere en kjapp måte å elde bilder fra klippeark på. Denne måten er perfekt når du skal lage vintage eller shabby chic eller romantiske prosjekter. 
 Jeg bruker ofte denne metoden når jeg ønsker å gjøre litt ekstra flid ;-)


Du trenger transparent Matte Gel, pensel, skalpell og et motiv såklart ;-)


Begynn med å skrape forsiktig på kantene av motivet. Dette for å slite kantene ekstra. Du kan også bruke litt sandpapir.


Neste steg er å sverte de hvite områdene med Distress Ink, eller den stempelsverten du foretrekker å bruke til sverting av kanter. Jeg bruker som vanlig Walnut stain. Når jeg gjør dette legger jeg motivet flatt og beveger meg utenfra og innover mot bildet.


For å forsikre meg om at yttersiden av kantene er svertet som jeg ønsker drar jeg sverteredskapet mitt langs kanten av bildet og beveger meg ovenfra og ned til jeg er fornøyd.


Så har tiden kommet for å påføre et lag Matte Gel medium over hele motivet.  La limet på bildet ditt tørke godt.
Resultatet blir en matt overflate som gir motivet ditt en skikkelig slitt og vintage følelse. 

Håper du lar deg inspirere!

Klem fra Cathrine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)