lørdag 18. november 2017

Artist Trading Card's

Hei!

Jeg elsker konseptet rundt ATCer. For dere som ikke vet hva en ATC er så står det for Artist Trading Card. Disse små kortene skal måle 2,5 x 3,5 inch (6,4 x 8,9 cm). Ideen er man kan bytte disse små kunstneriske kortene med hverandre. Fra en scrapper til en annen. Nesten som fotballkort som man byttet til seg som barn.

Jeg har laget to slike kort som jeg ønsker å vise dere i dag. Disse har juletema.


Jeg ville at ATCene mine skulle ha en slitt, vintage look. Jeg synes jeg fikk det til slik jeg hadde planlagt det. For å få en stabil flate å jobbe på brukte jeg en ekstra tykk kartong som bare. Nesten chipboardtykkelse faktisk. Bakgrunnen er bokpapir som er limt til underlaget med multimedium matte gel. Toppen av arket har også fått et lag matte gel. Over dette igjen har jeg påført et tynt lag utvannet hvit gesso. Dette for å matte ned arket enda mere, og gjøre skriften mere utydelig.



For å skape en mere spennende bakgrunn har jeg brukt en stensil med små snøflak på hele kortet. Over dette sprayet jeg Color Bloom Spray i en lys brun farge. I tillegg brukte jeg rubbon's fra Prima, og påførte gullfolie over den klebrige flaten på rubbon'sen. Litt gull er alltid en vinner ;-)


For å ramme inn kortet påførte jeg Distress Ink Walnut Stain på kantene. Jeg malte også litt gullspraymaling rundt kortene slik at snøflakene skulle komme bedre fram. 


Tilslutt dekorerte jeg de små kortene med chipboard fra Scrapiniec, engler, blonder, seam binding, fjær og annet stæsj. 

Stemplene er fra Norsk Stempelblad AS. Disse er favoritter! Søte og små tekststriper som passer perfekt på kort! Og kvaliteten er fantastisk. Du finner stempelplaten jeg har brukt HER.


Tusen takk for at du stakk innom i dag! Det setter jeg stor pris på :-)

God kreativ klem fra Cathrine ❤︎





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)