lørdag 9. januar 2016

Tutorial på teposekort

Hei alle sammen!

I høst var jeg på scrappemesse med gjengen fra Ett trykk. Der hadde jeg demo på teposekort, og fikk så mange forespørsler på steg for steg på disse kortene at jeg bestemte meg for å dele den her med dere. Akkurat dette kortet er publisert i Ett Trykk tidligere, og er en julevariant. Disse teposekortene kan lages til alle anledninger, og er mottakeren ikke så glad i te, så putt i litt sjokolade i lommene, for eksempel After Eight, putt inni to tager med en liten hilsen og så videre.





Til posekortet har jeg brukt møsnterark og kartong fra Pion og stempel fra Norsk Stempelblad.

Slik har jeg gjort det:

1. Du behøver 1 stk. kartong som måler  6 3/4 x 3 1/2 inch. 1stk. mønsterark som måler 6 1/2 x 5 1/2 inch. 4 stk. mønsterark som måler 3 1/4 x 2 7/8 inch. 2 stk. kartong som måler 3 x 2 5/8 inch. Du trenger også skjærebrett, eventuelt pregebrett og lim.


 2. Kartongen skal preges fra langsiden på 3 1/8 og 3 5/8 inch.


 3. Og brettes slik.


4. Nå skal lommen inni kortet lages. Ta fram mønsterarket som måler 5 1/2 x 6 1/2 inch. Kortsiden skal preges på 1/2 inch og 3 inch.


5. Langsiden skal preges på 3 og 3 1/2 inch


 6. Nå skal du begynne å folde sammen der du har preget.



7. Påfør lim som vist på bildet og lim sammen lommen.



8. Lommen din skal nå se slik ut.


9. Ta fram en sirkelpunch, midtstill åpningen på posen og punch ut en liten del av sirkelen.



10. Ha lim på midten av posen.


11. Midtstill posen slik.




 12. Dekorer innsiden og utsiden som du ønsker.



Til demoen har jeg brukt mønsterark fra Papridesign.

Håper dere fikk lyst til å være kreativ!

Ha en flott dag, og takk for titten :-)

Stor klem fra Cathrine.



4 kommentarer:

  1. Flott kort og en kjempebra idè!
    Tusen takk for fin tutorial, snilt av deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du likte den :-) Tusen takk!

      Slett
  2. Så mye flott i bloggen din. Koselig teposekort også. Kjekk ide .

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Line! Hyggelig å være til inspirasjon :-)

      Slett

Jeg blir så glad om du skriver noen ord til meg ♥ det setter jeg stor pris på!Ønsker dere en flott dag :-)

So nice of you to take the time to write me a comment ♥︎
I really appreciate that! Have a nice day :-)